Terapia Pedagogiczna
TERAPIA PEDAGOGICZNA
ROK SZKOLNY 2025/2026
AKTUALIZACJA: BRAK MIEJSC NA TERAPIĘ PEDAGOGICZNĄ
Zapisy na zajęcia Terapii Pedagogicznej w roku szkolnym 2024/2025 trwają w dniach 01.09.2025-05.09.2025 r. bezpośrednio u Pedagogów w godzinach ich pracy.
Terapia pedagogiczna powinna być poprzedzona diagnozą psychologiczno-pedagogiczną, której wyniki pozwalają na zindywidualizowany i najkorzystniejszy dla dziecka dobór metod terapeutycznych.
Imię i nazwisko |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Sobota |
Typ zajęć |
Broniarek Grażyna ½ et |
14-20 |
– |
8-12 |
– |
– |
|
Terapia matematyczna |
Frołow Dorota |
8-14 |
8-12 |
17-20 |
12-15 |
8-12 |
|
Terapia ręki |
Głodek-Mulawa Karolina |
- |
13-15 |
12-15 |
15-20 |
8-12 |
|
Terapia matematyczna |
Krakowska Sylwia |
16-20 |
8-14 |
- |
- |
15-20 |
8-13 |
Terapia pedagogiczna |
Lech Marzena |
8-13 |
12-16 |
12-15 |
8-12 |
16-20 |
|
Terapia pedagogiczna |
Przybysz Aleksandra |
11-15 |
- |
- |
12-16 |
12-19 |
|
Terapia Pedagogiczna |
Hankała Urszula |
- |
- |
8-12 |
14-20 |
8-12 |
8-14 |
Terapia pedagogiczna |
Wojciechowska Joanna |
– |
8-13 |
15-20 |
– |
– |
|
Terapia pedagogiczna, terapia ręki |
Terapia przeznaczona jest dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym min.: z zaburzeniami analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno-ruchowego, z trudnościami w opanowaniu technik szkolnych (czytanie, pisanie i rachowanie), z obniżonym poziomem grafomotorycznym, z problemami w koncentracji uwagi, z dysleksją, dysgrafią, dysortografią oraz ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki. Terapia pedagogiczna to system oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych, których celem jest usprawnienie funkcji poznawczych oraz percepcyjno-motorycznych. Terapeuci proponują ćwiczenia podnoszące poziom umiejętności czytania i pisania, kształtujące u uczniów wrażliwość i świadomość ortograficzną, proponują ćwiczenia angażujące myślenie, mowę, uwagę, pamięć oraz wyobraźnię. Aktywizują wszystkie sfery rozwoju dziecka, także emocjonalno-społeczną. Pracują nad rozwijaniem u dzieci poczucia pewności siebie, wzmacnianiem mocnych stron, zwiększeniem motywacji do nauki i wysiłku intelektualnego. Terapia prowadzona jest w atmosferze spokoju, cierpliwości i życzliwości, zgodnie z zasadami indywidualności, akceptacji, stopniowania trudności, ciągłości oddziaływań, systematyczności, korekcji i kompensacji. Ta wielotorowość oddziaływań terapeutycznych jest dla dzieci drogą do pełnego rozwoju i świadomego pokonywania trudności. Terapeuci proponują różnorodne zajęcia indywidualne oraz grupowe.