Terapia Pedagogiczna Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Portal poradni psychologicznej

TERAPIA PEDAGOGICZNA

ROK SZKOLNY 2025/2026

AKTUALIZACJA: BRAK MIEJSC NA TERAPIĘ PEDAGOGICZNĄ

Zapisy na zajęcia Terapii Pedagogicznej w roku szkolnym 2024/2025 trwają w dniach 01.09.2025-05.09.2025 r. bezpośrednio u Pedagogów w godzinach ich pracy. 

Terapia pedagogiczna powinna być poprzedzona diagnozą psychologiczno-pedagogiczną, której wyniki pozwalają na zindywidualizowany i najkorzystniejszy dla dziecka dobór metod terapeutycznych.

 

 

  Imię i nazwisko

  Poniedziałek 

  Wtorek

  Środa 

  Czwartek

  Piątek

Sobota

                Typ zajęć

Broniarek Grażyna ½ et

14-20

8-12

 

Terapia matematyczna

Frołow Dorota

8-14

8-12

17-20

12-15

8-12

 

Terapia ręki

Głodek-Mulawa Karolina

-

13-15

12-15

15-20

8-12

 

Terapia matematyczna

Krakowska Sylwia

16-20

8-14

-

-

15-20

8-13

Terapia pedagogiczna

Lech Marzena

8-13

12-16

12-15

8-12

16-20

 

Terapia pedagogiczna

Przybysz Aleksandra

11-15

-

-

12-16

12-19

 

Terapia Pedagogiczna

Hankała Urszula

-

-

8-12

14-20

8-12

8-14

Terapia pedagogiczna

Wojciechowska Joanna

8-13

15-20

 

Terapia pedagogiczna, terapia ręki

 

 

Terapia przeznaczona jest dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym min.: z zaburzeniami analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno-ruchowego, z trudnościami w opanowaniu technik szkolnych  (czytanie, pisanie i rachowanie), z obniżonym poziomem grafomotorycznym, z problemami w koncentracji uwagi, z dysleksją, dysgrafią, dysortografią oraz ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki. Terapia pedagogiczna to system oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych, których celem jest usprawnienie funkcji poznawczych oraz percepcyjno-motorycznych. Terapeuci proponują ćwiczenia podnoszące poziom umiejętności czytania i pisania, kształtujące u uczniów wrażliwość i świadomość ortograficzną, proponują ćwiczenia angażujące myślenie, mowę, uwagę, pamięć oraz wyobraźnię. Aktywizują wszystkie sfery rozwoju dziecka, także emocjonalno-społeczną. Pracują nad rozwijaniem u dzieci poczucia pewności siebie, wzmacnianiem mocnych stron, zwiększeniem motywacji do nauki i wysiłku intelektualnego.  Terapia prowadzona jest w atmosferze spokoju, cierpliwości i życzliwości, zgodnie z zasadami indywidualności, akceptacji, stopniowania trudności, ciągłości oddziaływań, systematyczności, korekcji i kompensacji. Ta wielotorowość oddziaływań terapeutycznych jest dla dzieci drogą do pełnego rozwoju i świadomego pokonywania  trudności.  Terapeuci proponują różnorodne zajęcia indywidualne oraz grupowe.